Aeroportul Otopeni: Stația de tren se apropie de finalizare

2 min de citit

Lucrările la calea ferată ce urmează să facă legătura între Gara de Nord și Aeroportul ”Henri Coandă” București-Otopeni înaintează, iar termenul de finalizare și punere în exploatare rămâne în continuare 26 august 2020. Stația de tren de la aeroport este aproape terminată, iar în ultimele zile au fost montate șinele până în zona peroanelor și pe viaductul construit până în DN1. Tot la stația aeroportului au fost montate și scările rulante de acces la peron.

Deși inițial proiectul urma să fie completat în luna iunie, fix la timp pentru Campionatul European de Fotbal Euro 2020, din cauza amânării competiției sportive ca urmare a pandemiei virusului Covid-19, termenul de finalizare a fost actualizat la rândul său, astfel, noua dată promisă pentru inaugurare este 26 august.

Traseul de linie Gara de Nord – Aeroport Otopeni va avea o lungime de 19,1 km, iar trenurile ar trebui să-l parcurgă în aproxiamtiv 20 minute.

Pe proiect s-a lucrat intens pe tronsoanele cuprinse între terminalul Sosiri al Aeroportului și DN1, respectiv între Telekom Arena și Halta Odăile. Execuția a fost oprită câteva luni bune pe tronsonul de mijloc care a fost blocat în Justiție de o contestație depusă de reprezentanții hotelului Vienna House și o persoană fizică, proprietara unei case din zonă. Lucrurile s-au deblocat în urma unui protocol semnat în luna martie, iar acum au demarat lucrările la ridicarea pilonilor pentru viaduct.

Contractul pentru acest proiect a fost semnat cu asocierea dintre companiile Arcada – ISPCF SA – DB Engineering & Consulting GMBH pentru 398 milioane lei fără TVA. CFR a semnat în iunie 2019 contractul la sediul Ministerului Transporturilor.

Proiectul „Modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord – Aeroport Internaţional Henri Coandă Bucureşti”, Faza I: Racord C.F. la Terminalul T1, Aeroport Internaţional Henri Coandă Bucureşti (proiectare şi execuţie)” prevede realizarea unei noi linii de cale ferată în lungime de 2,95 km, din care 1,52 km va fi un viaduct care va supratraversa DN1. Proiectul se va termina într-o stație supraterană peste sensul giratoriu din dreptul parcării de la terminalul sosiri (T1) al aeroportului.

Contractul avea oficial o durată de 14 luni (2 luni pentru proiectare şi 12 luni pentru execuţie).